Halaman

Selasa, 10 Maret 2015

Bolehkan aku iri?



Aku tidak pernah iri kepada wanita yang jelita parasnya
Aku tidak pernah iri kepada wanita yang aduhai tubuhnya
Aku tidak pernah iri kepada wanita yang biasa keluar masuk salon demi keindahan raga
Aku tidak pernah iri kepada wanita yang kepopulerannya tiada tara
Aku tidak pernah iri kepada wanita yang yang nge- hitz mengikuti massa

Aku tidak pernah iri kepada wanita yang modis lagi  mengikuti tren busana dunia
Aku tidak pernah iri kepada wanita yang mejadi rebutan lelaki di sekelilingnya
Aku tidak pernah iri kepada wanita yang asik bercanda tawa dengan kekasihnya
Aku tidak pernah iri kepada wanita yang kemana-mana bersama kekasihnya

Tapi...
Aku iri kepada wanita yang pandai menjaga auratnya
Aku iri kepada wanita yang pandai menjaga lisannya
Aku iri kepada wanita yang pandai menjaga dirinya
Aku iri kepada wanita yang pandai menjaga cintanya pada-Nya
Aku iri kepada wanita yang tidak mudah untuk dirayu lelaki di sekelilingnya
Aku hanya iri kepada wanita Sholihah

Ya allah...
Jadikanlah kami wanita yang terjaga auratnya
Jadikanlah kami wanita yang manis, lagi lembut dalam bertutur kata.
Jadikanlah kami wanita yang baik dalam bertingkah laku serta budi pekertinya.
Jadikanlah kami para wanita yang pandai menjadi diri dari gemerlapnya dunia
Jadikanlah kami para wanita yang dirindukan Surga.
Amiin... allahumma Aamin {}

Tidak ada komentar:

Posting Komentar